7 unikalnych korzyści, jakie może przynieść prowadzenie bloga dla każdego biznesu

143,000,000 $. Tyle w 2020 roku zarobił Huffington Post - najbardziej dochodowy blog informacyjny na świecie. Liczba ta może wydawać się kosmiczna. Jednak doskonale pokazuje, jak potężnym narzędziem do generowania zysków jest blog internetowy.
Coraz więcej firm działających do tej pory stacjonarnie jest coraz bardziej aktywnych w sieci. Czy Ty również szukasz zysków w sieci? Blog to jeden z najlepiej sprawdzonych sposobów na skuteczne zarabianie w sieci. Myślisz, że prowadzenie bloga jest bardzo drogie i mogą sobie na to pozwolić tylko duże firmy? Wręcz przeciwnie, nowoczesna technologia pozwala na założenie bloga w rekordowo krótkim czasie. Co więcej, na prowadzeniu bloga najwięcej zyskują małe i średnie firmy oraz freelancerzy. Prowadzenie bloga firmowego może przynieść mnóstwo korzyści. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich.
Największe korzyści z prowadzenia bloga firmowego
Wzrost ruchu w wyszukiwarkach
Jak nowi użytkownicy mogą znaleźć Twoją stronę w Internecie? Istnieje kilka możliwości:
- Wyszukiwanie bezpośrednie - Użytkownik wpisuje nazwę Twojej firmy i trafia bezpośrednio na Twoją stronę internetową. Jest to cenny ruch. Pokazuje jak wiele osób - zamiast szukać okazji w sieci - kieruje się prosto do Ciebie. Pamiętaj jednak, że robią to tylko ci, którzy już znają Twoją firmę. Tobie zaś zależy na nowych osobach, które możesz pozyskać jako nowych klientów.
- Płatna promocja - możesz ściągać ruch na swoją stronę poprzez płatne kampanie reklamowe, np. Google Ads. Oczywiście ich skuteczność będzie zależała od Twoich umiejętności optymalizacji kampanii (możesz się tego nauczyć) oraz budżetu. Nie może być on zbyt mały, ponieważ kampania dotrze również do niewielu odbiorców. Co więcej, kampania przestanie działać, jeśli osiągnie budżet.
- Zdobądź darmowy ruch w wyszukiwarkach - brzmi pięknie, ale czy go osiągam? Za pośrednictwem bloga firmowego! Za każdym razem, gdy opublikujesz kolejny wpis na swoim blogu, wzrośnie liczba zaindeksowanych (czyli zarejestrowanych i pozycjonowanych) podstron Twojej witryny w wyszukiwarce.
Przeciętna strona firmowa ma zazwyczaj kilka podstron:
- Strona główna
- Następnie jako
- Nasza oferta
- Kontakt
- Galeria
Pomyśl, jak wielką przewagę ma strona, na której oprócz wspomnianych podstron znajduje się Blog, a w nim 20 wysokiej jakości artykułów! Publikując dwa artykuły tygodniowo, osiągniesz ten wynik po 2,5 miesiąca.

Wysokie pozycjonowanie Twojej strony
Prosty.
Tym samym blog firmowy znacznie zwiększa szansę, że Twoja strona wyświetli się nowym użytkownikom, do których będziesz mógł dotrzeć ze swoją ofertą.
Blogowanie to fantastyczne wsparcie w procesie pozycjonowania Twojej strony!
Otwartość na content marketing i skuteczną promocję w mediach społecznościowych
Samo prowadzenie i rozwój bloga może przynieść znaczące i dochodowe korzyści. Ale dodatkowa promocja Twoich treści może wynieść Twojego bloga – wraz z zyskami – na nieosiągalny wcześniej poziom!
Warto więc korzystać z mediów społecznościowych, ponieważ doskonale nadają się do content marketingu. Odbiorcy chętnie akceptują poradniki, infografiki, rankingi, filmy… wszelkie treści, które mogą edukować użytkowników i dostarczać im ciekawych informacji w mediach społecznościowych.
Media społecznościowe zapewniają również możliwości udostępniania i komentowania, dzięki czemu zwiększasz szansę, że Twoje treści dotrą do szerszego grona odbiorców.
Możesz skorzystać z płatnej promocji, aby zapewnić swoim treściom szeroki zasięg. Radzimy jednak rozpocząć tworzenie grupy skupiającej osoby zainteresowane skorzystaniem z Twoich usług lub produktów. Publikując tam swoje treści, zapewnisz regularny ruch na swoim blogu.
Budowanie zaangażowanej społeczności klientów
Twój blog jest dedykowany Twoim odbiorcom. Treści, które się na nim pojawiają powinny dostarczać pasjonującej wiedzy lub odnosić się do ich problemów i sugerować właściwe rozwiązania.
Jeśli będziesz się do tego stosować, szybko nawiążesz pozytywną relację ze swoimi odbiorcami - będziesz ceniony jako osoba (lub firma), która tworzy ciekawe treści i przekazuje im darmową, a co ważniejsze - przydatną - wiedzę!
Warto to wykorzystać i zacząć budować wokół swojego bloga (a tym samym - wokół siebie lub swojej firmy) lojalną społeczność zaangażowanych klientów. Można to zrobić na kilka sposobów
- Grupy na Facebooku - o tym już wspominaliśmy. Najprostsza metoda i powinna być pierwszym krokiem w budowaniu społeczności. W tym celu poznaj lepiej samego siebie. Stwórz zamkniętą grupę na Facebooku, która będzie miejscem do nawiązania i pogłębienia kontaktu. Zaproś do niej swoich lojalnych klientów. Możesz ich do tego zachęcić mówiąc, że członkowie grupy jako pierwsi uzyskają dostęp do nowych treści lub produktów pojawiających się na stronie lub jako pierwsi otrzymają kody rabatowe. Opcji jest wiele.
- Komentarze na Twoim blogu - kolejny krok, który powinieneś wykonać na początku. Dzięki temu pozwolisz swoim odbiorcom wyrazić swoją opinię (a ludzie bardzo to lubią) na temat Twoich tekstów. Nawet jeśli coś im się nie podoba - potraktuj ich opinię jako feedback, który pomoże Ci stworzyć jeszcze lepsze treści. Komentarze mogą stać się również miejscem angażujących dyskusji, dzięki którym lepiej poznasz swoich klientów. Zawsze mogą też podsuwać Ci pomysły na nowe artykuły!
- Newsletter - Ludzie lubią być na bieżąco i śledzić twórców, którzy publikują wartościowe treści. Dlatego jak najszybciej powinieneś rozważyć udostępnienie swoim odbiorcom możliwości zapisania się na Twojego bloga poprzez zapisanie się na newsletter. Możesz ich do tego zachęcić mówiąc, że np. jako subskrybenci newslettera otrzymają dostęp do unikalnych treści zarezerwowanych tylko dla nich.
Tworząc newsletter, zyskasz również listę mailingową, na której znajdą się wyłącznie osoby żywo zainteresowane Twoimi treściami. To właśnie wśród nich najwygodniej będzie sprzedawać swoją ofertę.